Verschil tussen 2D-op-laser en 3D-GPS

Na een aantal jaren 2D-op-laser verkocht te hebben als nevenproduct, kwamen wij tot de volgende conclusie: 
Er is geen markt voor 2D in Nederland. Trekken aan een dood paard kan een hobby zijn, maar niet de onze. 

Daarom zijn wij met CHCNAV om tafel gaan zitten om ons idee, 2 GNSS-antennes op de giek, verder uit te werken.

Wij kunnen u nu met EasyNAV een basis-3D-GPS bieden voor een veel scherpere prijs dan voorheen 2D-op-laser.

IMG_7978

Een 3D-GPS-2-antenne-systeem zoals wij ze verkopen, weet altijd direct:

  • In welke richting de giek staat
  • Hoe hoog de bak staat

Met 3D-GPS kunt u gewoon doorwerken.
Met 3D-GPS hoeft u na het verplaatsen:

  • Niet na te denken
  • Geen extra handelingen te verrichten

Dit kan dus ook niet fout gaan.

4f288a67-7140-4f93-8ed8-dd4aef925965

Een 2D-op-laserhoogte-systeem weet nooit 'zomaar':

  • In welke richting de giek staat
  • Hoe hoog de bak staat

Met 2D kunt u niet doorwerken.
Met 2D moet u na het verplaatsen:

  • Blijven nadenken
  • Extra handelingen verrichten
  • Opnieuw hoogte pakken
  • De set de giekrichting vertellen

Vergeet u dit met 2D dan gaat het mis.
Met 3D-GPS heeft u dit probleem totaal niet.

kraan verzakt

Verzakken en 2D
Een 2D-op-laser systeem registreert ook -wegzakken op dezelfde plek- niet en dan gaat het vervolgens mis bij de hoogte-indicatie.

Een 3D-GPS 2-antenne-systeem heeft het verzakken wel direct in de gaten en zal hierop anticiperen bij de hoogte-indicatie.

IMG_3130

(3D-GPS in vergelijk met)
Een 1-GNSS-antenne-systeem (1AS) weet nooit 'zomaar':

  • In welke richting de giek staat
  • Of de bak de juiste hoogte geeft

Met een 1AS kunt u niet gewoon doorwerken.
Met  een 1AS moet u na het verplaatsen:

  • Blijven nadenken
  • Extra handelingen verrichten
  • De bovenwagen een halve cirkel zwenken zodat het 1AS eerst kan berekenen in welke richting de giek staat

Vergeet u dit met een 1AS dan gaat het mis.
Met een 3D-GPS 2-antenne-systeem heeft u dit probleem totaal niet.